16 maj 2024 11:28

Audyt SEO - Co powinien zawierać i kiedy warto go przeprowadzić?

Głównym powodem, dla którego przeprowadzamy audyt SEO jest możliwość wykrycia błędów, wpływających na widoczność strony lub sklepu w wyszukiwarce, takiej jak Google. Taka analiza pozwala również na poszukiwanie szans, dzięki którym zwiększysz ruch użytkowników i wyróżnisz się na tle konkurencji.

 

Czym jest i co zawiera kompleksowy audyt SEO?

Audyt SEO to analiza, która pozwoli określić kondycję Twojego serwisu internetowego, identyfikując nieprawidłowości i błędy wymagające poprawy. Zawiera ona również informacje o możliwościach, które zagwarantują rozwój widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Przeprowadzony kompleksowo audyt, uwzględniający cele biznesowe oraz wytyczne wyszukiwarki Google, stanowi podstawę w procesie pozycjonowania strony lub sklepu internetowego.

 

Co zawiera audyt SEO?

Kompleksowy audyt SEO zawiera szczegółową analizę strony internetowej w zakresie optymalizacji zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Podczas badania witryny bierze się pod uwagę czynniki rankingowe, wywierające wpływ na widoczność serwisu takie jak:

  • Frazy kluczowe i ich dopasowanie do podstron
  • Struktura adresów URL
  • Indeksacja
  • Adresy kanoniczne
  • Plik robots.txt
  • Mapy serwisu
  • Przekierowania
  • Błędy 404
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Widoczność dla robotów
  • Znaczniki <title>
  • Meta description
  • Nagłówki
  • Format i waga plików
  • Atrybuty „alt”
  • Wydajność
  • Wyświetlanie na urządzeniach mobilnych
  • Wersje językowe
  • Dane strukturalne
  • Błędy utrudniające budowanie widoczności
  • Potencjał do wykorzystania


Obszerność audytu SEO zależy od typu strony internetowej oraz jej wielkości. Serwis należy dokładnie przeanalizować – wiąże się z tym weryfikacja najważniejszych podstron, a także praktycznie wszystkich adresów URL. Tylko w ten sposób uda się zaplanować optymalizację serwisu, budując przy tym skuteczną strategię SEO.

 


Kiedy przeprowadzić audyt SEO?

Oto, w jakich sytuacjach audyt SEO może pomóc Ci w znalezieniu odpowiedzi lub zyskaniu potwierdzenia postawionych hipotez:

  1. Uruchomienie nowej strony lub sklepu internetowego: Audyt SEO dopiero powstającego projektu strony w największym stopniu jest poświęcony jej prawidłowej budowie. Obejmuje sprawdzenie struktury takich elementów jak treści, nagłówki, adresy URL oraz czy zostały uwzględnione podstrony kluczowe właściwej prezentacji oferty w Google.
  2. Optymalizacja strony lub sklepu internetowego: Regularny audyt SEO pozwala monitorować efekty wprowadzonych zmian i dostosowywać strategię. Jeśli wprowadziłeś zmiany na stronie lub w sklepie internetowym, warto przeprowadzić audyt, aby sprawdzić, czy działania te przyniosły oczekiwane rezultaty.
  3. Spadek widoczności w wynikach wyszukiwania: Jeśli zauważasz spadek ruchu organicznego na swojej stronie, audyt SEO może pomóc zidentyfikować przyczyny i wskazać obszary wymagające poprawy.
  4. Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej: Audyt SEO pozwala na zidentyfikowanie słabych punktów strony, które mogą wpłynąć na skuteczność kampanii reklamowej. Dzięki temu unikniesz marnowania budżetu na nieoptymalnych stronach.
  5. Przed zmianą struktury witryny: Jeśli planujesz zmiany w strukturze swojej witryny (np. zmianę adresów URL, przeniesienie podstron), warto przeprowadzić audyt SEO, aby uniknąć utraty widoczności w wynikach wyszukiwania.


Pamiętaj, że audyt SEO to proces ciągły. Regularne analizy pozwolą Ci na utrzymanie optymalnej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Ta strona korzysta z plików cookie

Wybierając "Akceptuj wszystkie pliki cookie", wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, które pomagają nam zapewnić lepszą obsługę i analizować korzystanie ze strony internetowej. Klikając „Dostosuj swoje preferencje”, możesz wybrać, które pliki cookie będą dozwolone. Tylko niezbędne pliki cookie są wymagane do prawidłowego funkcjonowania naszej witryny internetowej i nie można ich odmówić.

Ustawienia plików cookie

Nasza witryna przechowuje cztery rodzaje plików cookie. W każdej chwili możesz wybrać, które pliki cookie akceptujesz, a które odrzucasz. Więcej informacji na temat tego, czym są pliki cookie i jakie rodzaje plików cookie przechowujemy, można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Są konieczne ze względów technicznych. Bez nich ta strona internetowa może nie działać poprawnie.

Są niezbędne dla określonej funkcjonalności witryny. Bez nich niektóre funkcje mogą zostać wyłączone.

Pozwól nam analizować sposób korzystania ze strony internetowej i ulepszać doświadczenia osób odwiedzających.

Pozwól nam spersonalizować Twoje doświadczenia i przesyłać Ci odpowiednie treści i oferty na tej stronie i na innych stronach internetowych.