Jak certyfikat SSL wpływa na SEO witryny
Istnieje szereg mitów o tym jak certyfikat SSL wpływa na SEO witryny. Niektóre są przesadne, bowiem nie ma co oczekiwać, iż certyfikat SSL zastąpi dopasowanie słów kluczowych i treść witryny. Mimo wszystko nie jest to zupełny mit.
Jak certyfikat SSL wpływa na SEO witryny
Wpływ certyfikatu bezpieczeństwa HTTPS/SSL na pozycjonowanie strony internetowej nie podlega dyskusji, to niekwestionowany atut witryny dzięki, któremu może wzmocnić swoją pozycję w wyszukiwarce internetowej. Jak to możliwe, jaki wpływ ma certyfikat na pozycjonowanie, SEO witryny?
Zadbanie o bezpieczeństwo na stronie się opłaca w kontekście popularności witryny w sieci. Teoretycznie protokół HTTPS nie ma wpływu na pozycję, jednak algorytm Google promuje witryny za szybkość wczytywania danych i poziom zabezpieczeń. To właśnie poprzez poziom bezpieczeństwa można zyskać na pozycji. Nie ma jednak co liczyć ze nasza witryna będzie pierwsza w wynikach bez względu na pozostałe kryteria dopasowania. Muszą być spełnione warunki bezpieczeństwa i dopasowania merytorycznego łącznie. Innymi słowy Google premiuje strony najbardziej wartościowe pod każdym względem. Aspekt bezpieczeństwa jest ważny, jednak nie decydujący. Nawet jeśli wprowadzenie certyfikatu SSL na stronie nie spowoduje podwyższenia pozycji, wpłynie bezsprzecznie na to, aby nasza witryna nie straciła dotychczas wypracowanej pozycji.
Popraw pozycję
Kiedy mamy problem z pozycją w Google warto rozważyć inwestycję w certyfikat SSL. W ten sposób można pokonać konkurencję. Badania statystyczne przeprowadzane przez między innymi Backlinko dowodzą dużej korelacji pozycji z poziomem bezpieczeństwa. Samo Google tę sytuację potwierdza. Poprawa bezpieczeństwa winna być podyktowana nie tylko SEO ale dobrem użytkowników, zwłaszcza gdy chodzi o e-commerce. To także działanie które pozwoli nam podążać za trendami, nie zaś odstawać w tyle za najlepszymi. Szacuje się że około 70% stron internetowych korzysta z niższego lub wyższego stopnia zabezpieczeń.
Z uwagi na występowanie trzystopniowej skali certyfikatów bezpieczeństwa warto jest dochodzić do maksymalnego certyfikatu stopniowo. Każda zmiana in plus w bezpieczeństwie zostanie dostrzeżona przez Google, zatem znacznie lepiej mieć trzy podejścia niżeli jedno. Różnica między poziomem zabezpieczeń w kontekście SEO jest drugorzędna. O wiele bardziej istotne jest wykupienie certyfikatu w sprawdzonej firmie. Warto wybierać certyfikaty z kluczem 2048-bitowym– bardziej bezpiecznym od klucza 1024-bitowego.