Jak powinna wyglądać strona główna firmy?
Każda witryna internetowa składa się ze strony głównej oraz podstron. Zdarza się również, że witryna nie posiada podstron, a jest tzw. wizytówką. Bezwzględnie na stronie głównej zawarte winny być najważniejsze informacje. Rozwinięciem poszczególnych wiadomości winny być podstrony.
Wyjątkowa strona
By witryna była popularna musi się wyróżniać na tle swej konkurencji. Za wyróżnienie odpowiada zarówno zawartość, jej jakość, ilość, jak też wygląd. Mało przyjazna grafika potrafi sprawić, że nawet najciekawsza strona www nie będzie miała zbyt wielu odwiedzających. Wygląd strony głównej w dużej mierze odpowiada za to czy użytkownik na niej pozostanie, zapozna się ze szczegółami witryny, skorzysta z proponowanej oferty itp. W tym kontekście szata graficzna strony głównej jest niezmiernie ważna. Liczy się atrakcyjność ale i przejrzystość. Nie można zapominać o aktualizowaniu danych na stronie głównej.
Znaczenie strony głównej
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Wchodząc na adres strony www trafiamy na stronę główną, która albo nas urzeknie i zmotywuje do przejrzenia podstron, albo też zniechęci chaosem, nadmiarem lub niedomiarem informacji. Aktualne trendy w tworzeniu stron internetowych kładą nacisk na minimalizm strony głównej ograniczony do hasła reklamowego, skrótowego przedstawienia przedmiotu witryny oraz wskazania kontaktu. Dość ważnym elementem jest też pole wyszukiwarki treści na stronie. Bywa ono pomocne zwłaszcza w rozbudowanych serwisach.
Czytelność strony głównej
Na pierwszym miejscu powinna się znaleźć czytelność strony głównej ułatwiająca nawigację i orientację w zasobach witryny. Zaprojektowanie strony www to nie lada wyzwanie, zwłaszcza gdy tematyka serwisu www jest złożona. Informacje zawarte na stronie głównej winny być wybrane tak aby prezentowały najistotniejsze informacje w sposób czytelny, zwarty, przystępny i atrakcyjny. Od strony graficznej strona główna winna zachęcać do wczytania się w zasoby podstron, jak również być intuicyjna w obsłudze. Menu strony powinno być widoczne i łatwe w obsłudze. Kolorystyka strony głównej powinna być spójna z podstronami, dotyczy to także kroju czcionki, wielkości czcionki, używanych wcięć, akapitów, podpisów pod zdjęciami itp.
Reklamy na stronie głównej
Reklamy na stronie głównej to popularny zabieg prezentacji aktualnych promocji. Najczęściej są to reklamy typu pop up. Niestety reklamy spowalniają działanie witryny a także negatywnie wpływają na czytelność witryny. Jeżeli już decydujemy się na umieszczenie elementu reklamowego na stronie głównej należy zachować umiar i równowagę. Dotyczy to także innych multimediów i grafik, które nie mogą dominować nad tekstem.
Prócz reklam ważne jest zadbanie o dobre pozycjonowanie pod katem słów kluczowych. Publikując treści na stronie głównej warto jest przemyśleć takie sformułowania, które będą pozytywnie oddziaływać na SEO witryny.