W jaki sposób opisać swoją firmę na stronie www?
Firmowa strona internetowa to doskonały sposób na promocję w sieci. Warto wiedzieć jak opisać swoją firmę na stronie www. Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie, zwłaszcza kiedy firma posiada bogaty dorobek, ofertę. Zbyt długi opis może okazać się dla użytkownika przytłaczający, zbyt zdawkowy natomiast może świadczyć o małej wiarygodności firmy.
Od ogółu do szczegółu
Pisząc o firmie należy zacząć od informacji najistotniejszych. Podobnie jak w wypracowaniu szkolnym również opis firmy powinien mieć wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Tekst ten napisany powinien być zwięźle, językiem przystępnym dla użytkownika. Wychodząc od najważniejszych dla firmy informacji można pokusić się o przedstawienie szczegółów jak kluczowe realizacje czy klienci. Posiłkować można się danymi liczbowymi, grafikami, a nawet odnośnikami.
Chwytliwy opis
Opis firmy, czyli tzw. O firmie to niezmiernie ważny tekst pozwalający potencjalnemu klientowi poznać firmę z jak najlepszej strony. Aby opis ten spełnił swoje zadanie powinien być chwytliwy marketingowo. Co to oznacza? Przede wszystkim w opisie nie powinno zabraknąć takich elementów jak przedmiot działalności i obszar działania firmy, prezentacja dotychczasowej historii, dorobku przedsiębiorstwa. W tym miejscu można również zaprezentować dotychczasowe grono klientów, rekomendacje dla firmy, uzyskane nagrody, odznaczenia itp. Opis powinien być wiarygodny, pozbawiony nadmiernych ozdobników, skupiać się na faktach, konkretnych cechach dających firmie przewagę na rynku nad konkurencją. Sprawą oczywistą wydaje się by opis firmy był obiektywny, napisany poprawną polszczyzną, bez błędów ortograficznych. Co istotne opis firmy w miarę upływu czasu dobrze jest aktualizować, dodając informacje bieżące np. o rozszerzeniu działalności, czy kręgu klientów którym oferta jest dedykowana.
Ciekawa forma
Opis wcale nie musi być tekstem ciągłym, a może być prezentacją multimedialną, interesującą grafiką, grafem, wykresem itd. Im bardziej oryginalna forma przedstawienia kluczowych informacji o firmie, tym lepiej. Pamiętać jednak należy by nie przedobrzyć. Zbyt duża ilość informacji, nieczytelne grafiki nie są mile widziane. Decydując się na prezentacje historii firmy warto zadbać o chronologię zdarzeń. W dobrym tonie kończąc opis firmy jest dodać zaproszenie do kontaktu, skorzystania z oferty.