« Powrót
Nie masz czasu na regularne publikowanie postów lub artykułów? Poznaj sposób tworzenia harmonogramów! 24 lipca 2020 10:02

Sporym problemem, zwłaszcza dla przedsiębiorców jest systematyczność w dodawaniu treści do blogów i stron internetowych. Czas bywa, że płynie bardzo szybko, dni umykają, co powoduje, że trudno jest zadbać, dopilnować terminowej publikacji artykułów online.

 

 

Regularne publikacje

 

Regularna publikacja nowych treści na blogu, stronie www pozytywnie wpływa na pozycjonowanie, jak również renomę witryny wśród jej czytelników, odwiedzających. Niestety dbałość o publikacje wymaga sporo zaangażowania i czasu. Poza przygotowaniem treści, opracowaniem wpisów od strony graficznej i redakcyjnej pamiętać należy o czasie ich publikacji. Korzystając z narzędzi do analizy ruchu na stronie www warto wybierać najkorzystniejsze dni tygodnia, godziny publikacji itp. By ułatwić sobie publikację można zaplanować dodanie wpisu z dokładnością, co do minuty, ustawiając datę, strefę czasową itp.

 

Tworzenie harmonogramu publikacji

 

Mając do opublikowania wiele treści, o różnej tematyce i wadze, warto jest rozplanować czas ich publikacji. Homogram publikacji służy organizacji i uporządkowaniu treści w miejscu i czasie. Harmonogram pozwala również zachować cykliczność aktualizacji witryny. Dzięki możliwości planowania publikacji w czasie można dopasować treści i ich częstotliwość do oczekiwań czytelników, konkretnej grupy docelowej. Ciekawym zabiegiem marketingowym są zapowiedzi postów o poczytnej tematyce. Dzięki harmonogramowi nie zapomnimy dodać obiecanego posta w dniu, na który go zapowiedzieliśmy.

 

Jak planować?

 

Tworzenie harmonogramu publikacji nie może być przypadkowe. Zanim zdecydujemy, kiedy i co opublikujemy warto przeanalizować czy to optymalny moment i czy w ogóle jest to dobry pomysł. Poza mechanicznym ustawieniem dat publikacji uwzględnić należy również sytuację środowiska, w jakim się poruszamy. Dotyczy to zwyczajów kulturowych, nastrojów społecznych zależnych od pory roku, czy występowania świat religijnych, państwowych itp.

 

Pomimo iż harmonogram zakłada plan dobrze jest zostawić pewną elastyczność w terminarzu. Ponadto uwagę należy zwrócić na tematykę postów. Zbyt duża dawka popularnych tematów w krótkim czasie może przeciążyć witrynę, a jednocześnie spowodować wyczerpanie się tematów na przyszłość. Innymi słowy nie wszystkie posty muszą być równie interesujące. Zachowując równowagę pomiędzy postami chętnie czytanymi i tymi, które znajdują znacznie mniejsze grono odbiorców pozwala utrzymać stały pozom oglądalności.

 

Jeśli publikujemy tę sama treść w wielu mediach np. na Instagramie, Facebook, Twitter i blogu harmonogram publikacji mogą zsynchronizować te działania w czasie udostępniając treści w zależności od strategii promocji – jednocześnie, bądź w różnych odstępach czasu w zależności od kanału komunikacji.

 

Jednym ze sposobów na dobra organizacje publikacji artykułów na blogu są przypomnienia. To świetny sposób na zapełnienie luki czasowej, w której nie mamy czasu na uzupełnienie bloga nowa treścią. Wystarczy zaplanować post już opublikowany z przypomnieniem.