« Powrót
Jakie dobrać frazy kluczowe dla sklepu internetowego? 28 października 2020 11:23

Wybór fraz kluczowych dla sklepu internetowego ma ogromne znaczenie. Odpowiedni dobór słów wpływa na pozycję sklepu online w wyszukiwarce internetowej jak i przekłada się na popularność w sieci oraz sprzedaż i zainteresowanie klientów.

 

Warto przemyśleć

 

Wybierając słowa kluczowe warto jest się zastanowić i dobrze przemyśleć które hasła, po jakich potencjalnie internauci będą szukać asortymentu jakim dysponuje nasz sklep są kluczowe. Nie może ich być zbyt wiele, dlatego musimy zdecydować się na kilka najważniejszych.

 

Przy wyborze warto kierować się nie tylko własna wiedza ale zebrać informacje z rynku, w tym od konkurencji. Bez wątpienia nie warto być oryginalnym. Zdarza się że słowa kluczowe, które wydają się nam istotne wcale takimi nie są. Pomocna bywa statystyka słów kluczowych i dostępne w sieci badania marketingowe podpowiadające jak internauci poruszają się w sieci. Tym sposobem łatwiej jest wytypować skuteczne słowa kluczowe.

 

Optymalne frazy

 

By słowa kluczowe były skuteczne i dobrze pozycjonowały sklep online powinny odnosić się tematycznie do branży, asortymentu, działalności e-sklepu.  Wybór fraz winien zawierać nie tylko frazy ogólne ale i te szczegółowe, zwłaszcza jeśli dysponujemy nietypowymi produktami, o unikalnych cechach, przeznaczeniu.

 

Ponadto typując słowa kluczowe uwzględnić należy grupę docelową klientów i prawdopodobne słownictwo jakim operuje, czasem produkty ze sklepu poszukiwane są w sieci pod slangowym określeniem lub nazwą języka potocznego. Co więcej opłacić się może również wybór frazy pisanej z błędem ortograficznym, literówką, które są powszechne dla danego słowa.

 

Zwięzłe hasła

 

Frazy kluczowe, tudzież słowa klucze dla sklepu internetowego winny być zwięzłymi hasłami. Im bardziej rozbudowane wyrażenia tym mniejszy ruch na stronie nimi spowodowany, dlatego najlepszym wyborem są jedno bądź dwuczłonowe hasła. W zależności od produktów oferowanych przez sklep i specyfiki działalności warto wzbogacić je o określenie lokalizacji jak nazwa miasta, czy regionu. Niemniej działając w  e-commerce lokalizacja sklepu bywa drugorzędna, bowiem towary są dystrybuowane wysyłkowo.

 

Frazy organiczne

 

Zanim wytypujemy frazy z jakimi chcemy pracować warto sprawdzić pozycję sklepu po ich wpisaniu. Może okazać się iż poszczególne hasła dają wysokie wyniki i pozycjonowanie na nie jest zbyteczne, gdyż sklep radzi sobie w sposób naturalny z konkurencją.

 

Aby frazy były skuteczne musza być adekwatne do potrzeb i nieustannie aktualizowane. Bieżący monitoring pozycji jest w tej kwestii wskazany. Podobnie kwestia obecności fraz w treściach publikowanych na www sklepu jest istotna. Wybór fraz kluczowych nic nie da, jeśli frazami tymi treści w e-sklepie nie będą stosownie nasycone.

 

Wczuć się w rolę klienta

 

Najbliższym rzeczywistości jest być obiektywnym, wczuć się w rolę klienta na etapie zakupu, szukania oferty na dany asortyment i sprawdzić czy frazy typowane subiektywnie pokrywają się z tymi, które byśmy wpisali w wyszukiwarkę szukając danego produktu. Podpowiedzią może być analiza statystyk sklepu internetowego zawierająca najczęściej szukane słowa na stronie, dane analizujące ruch na stronie sklepu.