« Powrót
Jak poprawić widoczność strony opartej na WordPressie w Google 06 grudnia 2019 14:17

Zaistnieć w WordPress nie jest trudno, jednak warto zadać sobie pytanie co dalej. Stworzenie strony idealnej daje ogromną satysfakcję, chociaż w połączeniu z dużą popularnością i wysoką pozycją w Google zapewnia dumę. By osiągnąć taki efekt potrzeba jest wiele trudu ale przede wszystkim wiedzy o SEO i możliwościach WordPressa. Przede wszystkim należy zadbać o optymalizacje WordPressa, ale również nie zapominać o czynnikach zewnętrznych jak jakość hostingu.

 

Hosting a widoczność strony

 

Usługa hostingowa ma spore znaczenie dla zaindeksowania strony przez Google wysoko w rankingu. Im szybciej ładuje się strona tym roboty Google indeksują witrynę wyżej. Szybkość ładowania witryny nie zawsze wynika wyłącznie z hostingu, jednak jeśli mamy witrynę zoptymalizowaną a mimo to ładuje się wolno, wówczas należy rozważyć przyczynę leżąca po stronie hostingu. Z tego względu warto wybierać usługi hostingowe dedykowane WordPressowi, są one zoptymalizowane pod działanie WordPressa i wykazują się dużą stabilnością oraz poziomem bezpieczeństwa.

 

Oprócz technicznych aspektów witryny warto również zainwestować w dobry content. Treść witryny to jej najcenniejsza cecha. Wartościowe wpisy i informacje na które jest w sieci popyt zapewnią stronie duży ruch. W wielu branżach tematycznych nie jest łatwo o dobry content. Czasem przewagę można zyskać poprzez formę prezentacji tej samej treści w bardziej czytelny sposób, atrakcyjnej szacie graficznej itp. operowanie treścią zachęca do odwiedzin nie tylko użytkowników ale również roboty wyszukiwarki dzięki linkom i odnośnikom tematycznym. Duże znaczenie w tym zakresie ma dobór i promocja słów kluczowych. Należy pamiętać by ich używać ale nie nadużywać.

 

Pozycjonowanie strony słowami kluczowymi jest możliwe, gdy jest przemyślane. Warto stosować je w tytule, podtytule i treści, jak również w linku prowadzącym do danego artykułu. Słów kluczowych warto używać nie tylko w treści ale również jako tagi, nazwy obrazów, opisy grafik i multimediów. Słowa kluczowe to również świetny sposób na linkowanie wewnętrzne. W ten sposób zachęcasz użytkownika do głębszej penetracji witryny podpowiadając mu gdzie jeszcze w  naszej witrynie znajdzie treści opisywane danym słowem kluczowym.

 

Zadbaj o szczegóły

 

Warto dbać o szczegóły takie jak chociażby jakość linków. Jednolitość struktury linków poprawia widoczność witryny i ułatwia użytkownikowi na nią trafić. Istotne jest również stosowanie linków zewnętrznych do postów dobrze pozycjonowanych, mediów społecznościowych. Kluczowa jest obopólna współpraca udostępniania treści.

 

Ponadto istotne jest analizowanie na bieżąco zmian w zakresie pozycji. Temu służy Google Analitycs. Obserwując ruch na stronie można wyciągnąć wnioski i zacząć skutecznie działać. Pomocnym zabiegiem jest również stworzenie mapy strony zawierającej wszystkie treści.Mapę witryny stworzyć można za pośrednictwem wtyczki Yoast SEO. Inną formą wsparcia pozycji w Google jest Google Search Console. To nic innego jak ręczna indeksacja witryny poprzez przesyłanie danych do Google.

 

Postaw na nawigację

 

Czasem administratorom strony wydaje się, że im więcej gadżetów na stronie tym jest ona ciekawsza i pełniejsza, tymczasem warto spojrzeć na witrynę z pozycji użytkownika, który oczekuje prostoty i wartościowej treści, niekoniecznie ozdobników
i gadżetów zaciemniających obraz witryny i utrudniających poruszanie się w serwisie www. Nawigacja winna być intuicyjna tak od strony grafiki jak i treści – słów kluczy. Czytelność to podstawa, podobnie jak aktualizacja danych.

 

 

By poprawić pozycję witryny czasem warto zrezygnować z reklam na stronie. Reklamy mogą zaśmiecać witrynę i drażnić użytkownika, rozpraszać. Podobnym zaśmieceniem może być www w adresie. Musimy pamiętać, że dla Google domena z www i domena ta sama ale bez www to dwie różne strony. Funkcjonowanie adresów równolegle może pogarszać wynik witryny w Google.

 

Nie tylko pod Google trzeba się podporządkować ale przede wszystkim pod potrzeby użytkowników. W tej materii warto sięgnąć po wtyczki umożliwiające optymalizacje pod kątem urządzeń mobilnych. Różnorodność urządzeń mobilnych to wyzwanie, niemniej będąc widocznym na urządzeniach mobilnych zyskujemy przewagę nad stronami które wyświetlają się błędnie w telefonach i na tabletach. Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest fakt, że Google faworyzuje witryny przyjazne użytkownikom mobilnym. Dobrym pomysłem jest zastosowanie responsywnego motywu WordPressa.

 

Pozyskiwanie linków

 

Trudnym zadaniem jest pozyskiwanie linków zwrotnych. Pomocna jest w tym dobra treść do której użytkownicy chętnie linkują, którą polecają innym. Nie zawsze jednak jest to proste, zwłaszcza gdy konkurencja jest duża. Dlatego też warto budować relacje z użytkownikami poprzez interakcje – komentarze, newsletter, zachęcenie do polecenia witryny, jej oceny, konkursy itp. kontrolując repertuar linków zwrotnych będziemy mogli również zapobiec depozycjonowaniu poprzez linki zwrotne ze stron będących na czarnej liście Google, spamowych itd.