Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki. ×
17 listopad 2022 13:54

Dlaczego na hostingu współdzielonym nakładany jest limit poczty wychodzącej?

Określony limit poczty wychodzącej to popularne ograniczenie stosowane przez firmy oferujące usługi współdzielonego hostingu serwerów. W artykule opowiemy, czym jest limit poczty SMTP, dlaczego go stosujemy oraz co zyskują użytkownicy, dzięki tym ograniczeniom.

 

Masowy mailing do klientów, newslettera czy cold mailing wysyłany przez handlowców. To jedne z wielu przykładów masowej wysyłki poczty e-mail. Mając na uwadze potencjalne limity liczby wysyłanych wiadomości, przedsiębiorcy często poszukują hostingu poczty dla firm bez ograniczeń. Czy nielimitowany mailing to na pewno dobry pomysł?


W kolejnych akapitach szerzej odpowiemy na pytanie i pokażemy, że limit poczty wychodzącej to dobra cecha hostingu poczty firmowej. Zapraszamy do lektury!


Na czym polega limit poczty wychodzącej?

Limit poczty wychodzącej to ograniczenie liczby wiadomości możliwych do wysłania w ustalonym okresie – zazwyczaj w ciągu jednej godziny. Limity serwera poczty SMTP mogą być stosowane w odniesieniu do pojedynczej skrzynki e-mail, domeny albo całej usługi hostingowej wykupionej przez firmę. Zwykle ograniczenie jest tymczasowe i nie wpływa na działanie poczty w dłuższym okresie.


Dlaczego hosting współdzielony posiada limity poczty wychodzącej?

Z pewnością zastanawiasz się, dlaczego hosting współdzielony posiada limity poczty wychodzącej. Ograniczenia mają swoje uzasadnienie.

 

  • Przeciwdziałanie spamowi – stosowanie limitu hostingu poczty e-mail chroni przed nadużyciami związanymi z masową wysyłką niechcianych mailingów.
  • Gwarancja wydajności – ograniczenie wpływa na efektywne zarządzanie dostępnymi zasobami, zapobiegając przeciążeniu współdzielonego serwera hostingowego.
  • Ochrona przed blackhole list – wdrożenie polityk w zakresie limitów poczty wychodzącej ogranicza ryzyko trafienia adresu IP serwera na czarną listę innych usługodawców.

 

Usługodawcy stosują zarówno ilościowe limity wysyłanych wiadomości, jak i ograniczenia wielkości pojedynczego maila czy liczby odbiorców.


Co zyskuje użytkownik hostingu poczty firmowej, dzięki limitom?

Przede wszystkim użytkownik profesjonalnego hostingu współdzielonego poczty firmowej zyskuje pewność, że jego możliwości komunikacji e-mail nie zostaną ograniczone wskutek działań innych użytkowników tego samego serwera. Limity zapobiegną trafieniu współdzielonego serwera na czarną listę, przez co wiadomości wszystkich nadawców z tego IP mogłyby trafiać do folderu SPAM.


Jakie limity poczty wychodzącej obowiązują w IDHosting?

Nasza firma, jako doświadczony dostawca usług hostingowych, również wprowadził pewne ograniczenia dla serwera SMTP. Jakie limity poczty wychodzącej obowiązują w IDHosting?

 

  • Limit wiadomości dla skrzynki e-mail: 50 maili na godzinę.
  • Limit wiadomości dla domeny: 100 maili na godzinę.
  • Limit wiadomości dla subskrypcji hostingu: 200 maili na godzinę.

Powyższe ograniczenia mają na celu zagwarantowanie wysokiej wydajności hostingu poczty dla wszystkich użytkowników korzystających z usługi e-mail.


Czy serwer VPS pozwala uniknąć limitów poczty wychodzącej?

Tak, serwer VPS pozwala uniknąć limitów poczty wychodzącej, które obowiązują w przypadku hostingu współdzielonego. Warto jednak mieć na uwadze, że masowe wysyłanie poczty e-mail w takim przypadku również naraża Cię na możliwość trafienia na blackhole list. Wprowadzenie wewnętrznych polityk dla serwera VPS uchroni Twoją pocztę przed zaklasyfikowaniem jako SPAM.


Zyskaj wydajny hosting poczty dla firm z IDHosting!

Jeżeli szukasz wydajnego hostingu poczty dla firm, to wybierz IDHosting i zyskaj niezawodną pocztę e-mail dla Twojego biznesu. Pamiętaj, że dla użytkowników poszukujących dedykowanych rozwiązań pocztowych bez limitu, przygotowaliśmy specjalną ofertę serwerów VPS. Kliknij link i dowiedz się więcej!