Ogólny regulamin świadczenia usług hostingowych
Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z usług drogą elektroniczną, w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), marki IDHosting, której właścicielem jest firma IntegraDesign Mariusz Barczyk, Al. Niepodległości 48/40, 42-216 Częstochowa, NIP: 9491912205, REGON: 240533147.
Rozdział I - definicje zawarte w regulaminie
Usługobiorca - podmiot korzystający z usługi w okresie abonamentowym lub testowym, podmiot który zawiera albo zawarł umowę o świadczenie usług lub też podmiot, na rzecz którego została zawarta taka umowa. Usługobiorcą może być firma lub osoba fizyczna.
Usługodawca - firma IntegraDesign Mariusz Barczyk, Al. Niepodległości 48/40, 42-216 Częstochowa, NIP: 9491912205, REGON: 240533147.
Usługa - usługa świadczona na rzecz Usługobiorcy przez Usługodawce o parametrach określonych w specyfikacji usługi.
Materiały - jakiekolwiek treści, dane, pliki, kopie zapasowe które są przechowywane i przesyłane w związku z korzystaniem lub podczas korzystania z Usług IDHosting przez Usługobiorcę.
Informacja handlowa - informacja zdefiniowana w art. 9 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
Regulamin usługi - dokument regulujący zasady korzystania z poszczególnych usług świadczonych przez Usługodawcę.
Specyfikacja usługi - charakterystyka usługi oferowanej i świadczonej przez jej Usługodawcę.
SLA - Gwarancja jakości usług - Service Level Agreement.
Konto - oznacza zarejestrowane przez Usługobiorcę konto w systemie Usługodawcy.
Cennik - dostępny na stronie internetowej Usługodawcy zawierający aktualne ceny Usług świadczonych przez Usługodawcę.
Panel klienta - panel znajdujący się pod adresem panel.idhosting.pl służący do formalnego zarządzania Usługami tj. dokonywania płatności, aktualizacji danych Usługobiorcy itp.
Dane kontaktowe - dane umożliwiające jednoznaczną identyfikację Usługobiorcy, możliwość wystawienia faktury VAT oraz kontakt z Usługobiorcą: imię i nazwisko, adres zamieszkania i/lub korespondencyjny, numer PESEL, numer telefonu, adres e-mail. Dla firm dodatkowo jest to: NIP, REGON, KRS w przypadku spółki, nazwa firmy, adres siedziby i/lub korespondencyjny.
Kontakt techniczny - osoba wskazana przez Usługobiorcę do kontaktu z Usługodawcą, której przysługuje prawo do pełnego zarządzania Usługą w imieniu Usługobiorcy. Usługodawca kontaktuje się z tą osobą w pierwszej kolejności w sprawach technicznych.
Kontakt finansowy - osoba wskazana przez Usługobiorcę do kontaktu z Usługodawcą, której przysługuje prawo do pełnego zarządzania Usługą w imieniu Usługobiorcy. Usługodawca kontaktuje się z tą osobą w pierwszej kolejności w sprawach finansowych.
Siła wyższa - nieprzewidywalne, niezależne od Usługodawcy zdarzenie, związane ze zjawiskami naturalnymi oraz sytuacjami o charakterze konfliktu społecznego lub zbrojnego.
Przerwa techniczna - przerwa w dostępie do Usługi, spowodowana zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi.
Awaria - niepoprawne działanie Usługi lub całkowity brak dostępu do niej.
Rozdział II - postanowienia ogólne
- Rejestracja Konta w systemie Usługodawcy, złożenie oraz opłacenie zamówienia jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu oraz regulaminu zamawianej Usługi.
- Usługobiorca zobowiązany jest do podania kompletnych danych kontaktowych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługodawca nie odpowiada za niepoprawność podanych danych.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji podanych przez Usługobiorcę danych kontaktowych poprzez żądanie przesłania kopii dokumentów weryfikacyjnych (np. kopii dowodu osobistego nez danych wrażliwych, wpisu EDG lub potwierdzenia nadania NIP).
- Jeśli Usługobiorca nie udostępni kopii dokumentów Usługodawca ma prawo odmówić świadczenia usługi.
- Zakładanie wielu kont abonenckich przez ten sam podmiot jest zabronione. Usługodawca umożliwia przypisanie do jednego Konta wielu Usług.
- W sprawach związanych z Usługami kontaktować się z Usługodawcą mogą tylko: Usługobiorca, osoba wyznaczona do Kontaktu technicznego oraz osoba wyznaczona do Kontaktu finansowego.
Rozdział III - zawarcie umowy, czas trwania i rozwiązanie umowy
- Zawarcie umowy następuje drogą elektroniczną wskutek złożenia zamówienia na Usługę za pośrednictwem strony www idhosting.pl lub poprzez pocztę elektroniczną.
- Usługobiorca będący osobą fizyczną ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od daty jej zawarcia, bez podania przyczyny, poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- W chwili w której Usługa została aktywowana Usługobiorca będący osobą fizyczną traci prawo do odstąpienia od umowy.
- Na 60, 30, 7, 3 i 1 dzień przed końcem okresu abonamentowego Usługobiorca zostanie poinformowany o zbliżającym się terminie wygaśnięcia Usługi za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Nie później niż 1 dzień przed końcem okresu abonamentowego Usługobiorca zostanie poinformowany o zbliżającym się terminie wygaśnięcia Usługi za pośrednictwem wiadomości SMS jeśli wyraził na to zgodę.
- Opłacenie kolejnego okresu abonamentowego jest jednoznaczne z przedłużeniem umowy. Płatność musi zostać zaksięgowana najpóźniej ostatniego dnia ważności Usługi.
- Umowa jest automatycznie rozwiązywana jeśli Usługa nie zostanie opłacona na kolejny okres abonamentowy.
- Usługodawca może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym w wyniku nieprzestrzegania regulaminu bądź obowiązującego prawa przez Usługobiorcę.
- Z dniem rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy dotyczącej danej Usługi, Usługobiorca zostanie pozbawiony możliwości korzystania z Usługi oraz dostępu do Materiałów zgromadzonych w ramach Usługi.
Rozdział IV - płatności
- Zamówione Usługi mogą zostać opłacone za pośrednictwem następujących metod płatności: przelew bankowy, przekaz pocztowy, szybkie płatności online, system płatności PayPal oraz subskrypcję na karcie płatniczej.
- Usługobiorca zobowiązuje się uiścić opłatę zgodnie z otrzymaną drogą elektroniczną informacją dotyczącą kwoty oraz terminu płatności.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienia w płatności wynikające z czasu potrzebnego na księgowanie operacji na rachunku bankowym.
- W zakresie obowiązku uiszczenia należnej opłaty nie stosuje się art. 115 Kodeksu cywilnego, a zatem jeżeli koniec terminu płatności wskazany w informacji dotyczącej płatności, przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, opłata musi zostać uiszczona najpóźniej w dniu wskazanym jako ostatni dzień płatności niezależnie od tego czy dzień ten przypada na dzień wolny od pracy lub sobotę.
- Za dzień zapłaty uznaje się datę zaksięgowania płatności na koncie Usługodawcy.
- Faktura VAT zostanie wystawiona na dane podane w Koncie w momencie złożenia zamówienia.
- Faktura pro forma wystawiana jest z terminem płatności najbliższej wygasającej Usługi, którą zawiera.
- Usługodawca wyśle fakturę VAT w formie pisemnej za pomocą Poczty Polskiej tylko na wyraźne żądanie Usługobiorcy. Wysłanie faktury VAT lub duplikatu faktury VAT wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty w wysokości 10 zł netto (12.30 zł brutto).
- Zaksięgowana opłata za Usługi podlega zwrotowi z uwzględnieniem czasu działania Usługi w przypadku: Usługodawca wypowie umowę z przyczyn niezależnych od Usługobiorcy, Usługobiorca wypowie umowę z przyczyn zależnych od Usługodawcy.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Cennika. O tej zmianie poinformuje Usługobiorcę drogą elektroniczną co najmniej na 14 dni przed wprowadzeniem zmian. Nowy Cennik obowiązuje również Usługobiorcę podczas przedłużania umowy.
- W przypadku braku zaksięgowania opłaty w dniu wygasania Usługi zostanie ona zablokowana.
Rozdział V - prawa, obowiązki, odpowiedzialność Usługodawcy
- Usługodawca może odmówić Usługobiorcy udostępnienia zamówionych Usług w przypadku: przypuszczenia, że Usługa będzie wykorzystywana w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem lub niezgodnie obowiązującym prawem i postanowieniami regulaminu, Usługobiorca w przeszłości zalegał z opłatami.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy, w przypadku gdy Usługobiorca nadmiernie lub w niewłaściwy sposób eksploatuje jego zasoby. Jeżeli Usługobiorca w terminie 24 godzin od momentu otrzymania takiej informacji nie usunie przyczyn problemu, Usługodawca zaprzestanie świadczenia Usług na rzecz Usługobiorcy. W takiej sytuacji Usługobiorcy przysługuje zwrot opłaty poniesionej na rzecz Usługodawcy proporcjonalny do niewykorzystanego okresu abonamentowego.
- Usługodawca w ramach umowy świadczy podstawową pomoc techniczną związaną z zakupioną usługą.
- Usługodawca może odmówić udzielenia pomocy technicznej, jeśli wykracza ona poza zakres podstawowej pomocy lub gdy Usługobiorca nie uiścił opłaty za dodatkowe zlecenie.
- Do podstawowej pomocy technicznej nie zalicza się modyfikacji strony www Usługobiorcy, instalacji i konfiguracji aplikacji, usuwania infekcji oraz wirusów, itp.
- Ceny dodatkowej pomocy technicznej ustalane są indywidualnie na podstawie zgłoszenia.
- Usługodawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treści umieszczone przez Usługobiorcę na udostępnionych mu Usługach.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie Usługi bądź nienależyte wykonanie Usługi: w wyniku działania wirusów lub robaków komputerowych, uzyskania nieautoryzowanego dostępu do Konta Usługobiorcy przez osoby trzecie, korzystania z Usług w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem, w wyniku działania siły wyższej, w wyniku awarii oprogramowania lub sprzętu, której nie można było przewidzieć, ani zapobiec przed zdarzeniem, w wyniku awarii lub innych zdarzeń podmiotów, z usług których korzysta Usługodawca.
- Odpowiedzialność Usługodawcy jest w każdym przypadku ograniczona do wartości opłaty wniesionej przez Usługobiorcę.
- Usługodawca ma prawo zawiesić lub całkowicie usunąć Usługę w przypadku gdy Usługobiorca złamie którekolwiek z postanowień niniejszego regulaminu lub regulaminu zamawianej Usługi.
Rozdział VI - prawa, obowiązki, odpowiedzialność Usługobiorcy
- Usługobiorca zobowiązuje się do terminowego opłacania usług.
- Usługobiorca zobowiązuje się utrzymywać w Panelu klienta aktualne dane kontaktowe.
- Usługobiorca zobowiązany jest do zabezpieczenia i opieki nad poufnymi danymi takimi jak hasła.
- Usługobiorcy zabrania się używania Usług i przechowywania danych niezgodnych z regulaminem oraz przepisami prawa.
- Usługobiorca ma prawo udzielić innym podmiotom upoważnienia do zarządzania jego Kontem i Usługami, dodając upoważnioną osobę jako Kontakt techniczny lub Kontakt finansowy.
- Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za działanie osoby ustanowionej jako Kontakt techniczny oraz Kontakt finansowy.
- Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za jego dane znajdujące się na serwerach Usługodawcy.
- W związku z nieprawidłowym korzystaniem z Usług przez Usługobiorcę, Usługodawca może dochodzić odszkodowania za straty poniesione przez Usługodawce.
- Usługobiorcy zabrania się rozsyłania spamu z serwerów Usługodawcy.
- Usługobiorcy zabrania się udostępniania, zamieszczania i rozpowszechniania materiałów niezgodnych z prawem, łamiących prawa autorskie lub naruszających dobra osobiste. W przypadku wykrycia takich działań Usługodawca zablokuje konto Usługobiorcy.
- W przypadku nadmiernego obciążania serwera lub infrastruktury, które będzie wpływać negatywnie na jakość usług świadczonych innym Usługobiorcom, Usługodawca ma prawo zablokować Konto.
Rozdział VII - reklamacje
- W przypadku nie wykonania, bądź nienależytego wykonania Usługi przez Usługodawcę, Usługobiorca może złożyć zażalenie w formie pisemnej drogą elektroniczną (na adres bok@idhosting.pl) lub pocztą tradycyjną (na adres podany w zakładce Kontakt). Zgłoszenie powinno zawierać:
- dane kontaktowe,
- nazwę usługi/nazwę konta,
- uzasadnienie reklamacji,
- w przypadku wysyłania zgłoszenia pocztą: podpis, datę i miejsce sporządzenia dokumentu,
- w przypadku wysłania drogą elektroniczną: wysłanie zgłoszenia z autoryzowanego adresu e-mail. - Zgłoszenia niepełne nie zostaną rozpatrzone, o czym Usługodawca poinformuje Usługobiorcę drogą elektroniczną.
- Zgłoszenie zostanie rozpatrzone w terminie do 14 dni od dnia jego otrzymania. O decyzji Usługobiorca zostanie poinformowany drogą elektroniczną.
Rozdział VIII - gwarancja jakości - SLA
- Usługi oferowane przez Usługodawcę są monitorowane w trybie 24/7.
- Usługodawca gwarantuje czas dostępności Usług na poziomie co najmniej 99,8% w ciągu roku.
- W przypadku ciągłej niedostępności usługi powyżej 12 godzin, Usługobiorcy przysługuje rekompensata w formie przedłużenia czasu trwania Usługi według uznania Usługodawcy.
- Przerwy techniczne realizowane będą w godzinach od 00:00 do 06:00 czasu środkowoeuropejskiego jeśli będzie to możliwe.
- Usługodawca poinformuje Usługobiorcę o planowanej przerwie technicznej z wyprzedzeniem co najmniej 24 godzin.
- Do awarii nie stosuje się postanowień procedur reklamacyjnych.
- W przypadku wystąpienia awarii Usługodawca zobowiązuje się w ciągu 1 godziny w dni robocze oraz najszybciej jak to będzie możliwe w dni wolne do podjęcia działań mających na celu usunięcie awarii.
- Usługodawca nie odpowiada za szkody i awarie spowodowane zamierzonymi działaniami Usługobiorcy, tj instalacja niesprawdzonego oprogramowania, zmiany w systemie, itp.
Rozdział IX - ochrona danych osobowych
- Usługobiorca wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych oraz z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 Nr 144, poz. 1204).
- Usługobiorca ma prawo wglądu, modyfikacji oraz usunięcia jego danych osobowych z bazy Usługodawcy. Usunięcie danych osobowych jest jednoznaczne z rozwiązaniem umowy.
Rozdział X - zmiany w umowie
- Przy rozszerzeniu usługi z tańszej na droższą Usługobiorca dopłaca różnicę cen pomiędzy usługami za pozostały do wykorzystania okres abonamentu. Usługa droższa zostaje uaktywniona bezzwłocznie po otrzymaniu przez Usługodawcę odpowiedniej wpłaty z tytułu zmiany zakresu Usługi.
- Przy przejściu z usługi droższej na tańszą nie przysługuje Usługobiorcy zwrot pieniędzy za niewykorzystaną do końca abonamentu usługę droższą.
- Usługobiorca, który chce dokonać zmian w umowie musi powiadomić o tym Usługodawcę drogą elektroniczną (na adres bok@idhosting.pl) lub pocztą tradycyjną (na adres podany w zakładce Kontakt).
Rozdział XI - postanowienia końcowe
- Usługobiorca niebędący osobą fizyczną upoważnia Usługodawcę do umieszczenia jego danych na liście referencyjnej.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego regulaminu oraz regulaminów dodatkowych. O wprowadzonych zmianach Usługobiorca zostanie poinformowany drogą elektroniczną na 14 dni przed wprowadzeniem zmian w życie. Jeśli w ciągu 7 dni od daty otrzymania informacji Usługobiorca nie zgłosi zastrzeżeń, jest to jednoznaczne z zaakceptowaniem zmian. Niezaakceptowanie zmian jest jednoznaczne z rozwiązaniem umowy z terminem wypowiedzenia 7 dni.
- Regulaminy dodatkowe określają zasady korzystania z poszczególnych Usług.
- Wszelkie spory, wynikłe pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą, których nie uda się załatwić polubownie, rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminami zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Aktualny Regulamin oraz Regulaminy dodatkowe dostępne są na stronie idhosting.pl.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 maja 2018 roku i obowiązuje do odwołania.