28 luty 2020 12:19

PrestaShop – co warto o niej wiedzieć, jakie ma zalety i wady

Prestashop to jeden ze sposobów na nowoczesny, funkcjonalny, atrakcyjny sklep internetowy dostosowany do oczekiwań klienta internetowego, na miarę XXI wieku. Ogromną zaletą oprogramowania jest duża ilość wtyczek dających możliwości  rozwoju platformy oraz międzynarodowa społeczność użytkowników wspierających ulepszanie oprogramowania.

 

Wielość możliwości

Dużym plusem, który zachęca do korzystania z Prestashop jest ilość funkcji z jakich można skorzystać. Jest ich ponad 300 i ilość ta wciąż rośnie. Dzięki nim można dopasować swój sklep internetowy do potrzeb bazując na szablonach. Optymalny e-sklep to przede wszystkim wyższe zyski ze sprzedaży, większa popularność i skuteczność e-biznesu.

 

Korzystając z możliwości Prestashop można zapewnić komfort administrowania sklepem jak również wygodę korzystania od strony klienta-użytkownika online. To propozycja zarówno dla dużych jak i małych sklepów online, w tym e-sklepów z produktami cyfrowymi. Intuicyjny charakter panelu zarządzania sprzedażą to kolejny z atutów za jaki użytkownicy cenią sobie Prestashop.

 

Zalety skryptu Prestashop

Prestashop to skrypt nie tylko dla wytrawnych programistów, ale również amatorów, początkujących z tworzeniem e-sklepu. Modyfikacje i zarządzanie sklepem internetowym jest bardzo proste i intuicyjne. Dzięki społeczności skupionej wokół Prestashop można uzyskać nie tylko wsparcie w języku angielskim, ale również polskim.

 

To ogromny plus, jakiego brakuje konkurencyjnym skryptom. Wśród zalet wymienić należy również łatwość instalacji. Wystarczy ze strony prestashop.com pobrać jeden z szablonów Smart. Szablony na późniejszym etapie można dowolnie modyfikować dostosowując ich grafikę, układ i funkcje do osobistych preferencji.

 

Idealne narzędzie sprzedaży

Prestashop to skuteczne narzędzie w e-biznesie. Nie ogranicza się ono jedynie do sprzedaży na polskim rynku, bowiem opcje wtyczek pozwalają na szybkie i kompetentne tłumaczenia e-sklepu na inne języki. Konwersja jest estetyczna i wartościowa. Ponadto skrypt zawiera opcję Multistore. Oznacza to, iż za pośrednictwem jednego panelu administracji prowadzić można wiele e-sklepów na różnych domenach.

 

Dzięki temu bez trudu można rozszerzyć sprzedaż o sieć sprzedaży hurtowej itp. Podobnie Prestashop pomaga w funkcjonowaniu sprzedaży wielokanałowej. W tym ułatwia sprzedaż poprzez takie kanały jak eBay, Allegro, Facebook czy Ceneo. 

Bardzo wiele opcji w Prestashop to wytwory społeczności, dzięki czemu są darmowe. To kolejny z plusów tego oprogramowania.

 

Dla zaawansowanych sprzedawców

Prestashop to rozwiązanie także dla gigantów sprzedaży online. Zapewnia między innymi możliwość instalacji porównywarki produktów oraz zaawansowanych filtrów sprzedaży i wyszukiwarek. W zależności od parametrów produktu oferowanego w e-sklepie można stworzyć rozbudowany filtr o rozmaitej kombinacji opcji wyszukiwań.

 

Bez wątpienia to wyróżnik dla e-sklepu pomagający klientowi znaleźć szybko i przyjemnie dokładnie to co go interesuje. System PrestaShop to również rozbudowana wyszukiwarka produktów w systemie AutoSearch. To nowoczesne rozwiązanie podpowiadające produkty. Administrator ze swojego poziomu może ustawiać parametry według których wyświetlenia te będą bardziej trafne.

 

Wydajność Prestashop

W porównaniu z konkurencją Prestashop wydaje się być bardzo wydajnym rozwiązaniem od strony technicznej. Nie wymaga dużej przestrzeni serwera w porównaniu z opcjami jakie gwarantuje. Dodatkowym atutem staje się wersja mobilna RWD Prestashop. Elastyczność e-sklepu pozwala doskonale funkcjonować nie tylko na komputerach użytkowników ale także na tabletach, smartfonach, dowolnych urządzeniach. Z uwagi na popularność Prestahop nie trzeba się obawiać o brak programistów gotowych pomóc rozbudować sklep według potrzeb.

 

Nie tylko zalety

Tak jak każde oprogramowanie również w Prestashop doszukać można się wad. Jedną z nich jest ciągła aktualizacja i poprawianie błędów. Z jednej strony to dobrze, że programiści nieustannie pracują nad ulepszaniem Prestashop, jednak aktualizacje dwa razy w miesiącu mogą być uciążliwe. Sporym minusem jest brak automatyzacji wdrożenia poprawek.

Kolejną wadą Prestashop są odpłatne funkcjonalności, które konkurencja zapewnia bezpłatnie. Innym mankamentem jest pewien poziom rozwoju, po którego osiągnięciu programista nie ma dalszych opcji rozwoju e-sklepu. Dotyczy to jednak bardzo dużych sklepów o wysokich wymaganiach jakości, bezpieczeństwa sprzedaży.

 

 

Ta strona korzysta z plików cookie

Wybierając "Akceptuj wszystkie pliki cookie", wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, które pomagają nam zapewnić lepszą obsługę i analizować korzystanie ze strony internetowej. Klikając „Dostosuj swoje preferencje”, możesz wybrać, które pliki cookie będą dozwolone. Tylko niezbędne pliki cookie są wymagane do prawidłowego funkcjonowania naszej witryny internetowej i nie można ich odmówić.

Ustawienia plików cookie

Nasza witryna przechowuje cztery rodzaje plików cookie. W każdej chwili możesz wybrać, które pliki cookie akceptujesz, a które odrzucasz. Więcej informacji na temat tego, czym są pliki cookie i jakie rodzaje plików cookie przechowujemy, można znaleźć w naszej Polityce prywatności.

Są konieczne ze względów technicznych. Bez nich ta strona internetowa może nie działać poprawnie.

Są niezbędne dla określonej funkcjonalności witryny. Bez nich niektóre funkcje mogą zostać wyłączone.

Pozwól nam analizować sposób korzystania ze strony internetowej i ulepszać doświadczenia osób odwiedzających.

Pozwól nam spersonalizować Twoje doświadczenia i przesyłać Ci odpowiednie treści i oferty na tej stronie i na innych stronach internetowych.