« Powrót
PrestaShop – co warto o niej wiedzieć, jakie ma zalety i wady 28 lutego 2020 12:19

Prestashop to jeden ze sposobów na nowoczesny, funkcjonalny, atrakcyjny sklep internetowy dostosowany do oczekiwań klienta internetowego, na miarę XXI wieku. Ogromną zaletą oprogramowania jest duża ilość wtyczek dających możliwości  rozwoju platformy oraz międzynarodowa społeczność użytkowników wspierających ulepszanie oprogramowania.

 

Wielość możliwości

 

Dużym plusem, który zachęca do korzystania z Prestashop jest ilość funkcji z jakich można skorzystać. Jest ich ponad 300 i ilość ta wciąż rośnie. Dzięki nim można dopasować swój sklep internetowy do potrzeb bazując na szablonach. Optymalny e-sklep to przede wszystkim wyższe zyski ze sprzedaży, większa popularność i skuteczność e-biznesu.

 

Korzystając z możliwości Prestashop można zapewnić komfort administrowania sklepem jak również wygodę korzystania od strony klienta-użytkownika online. To propozycja zarówno dla dużych jak i małych sklepów online, w tym e-sklepów z produktami cyfrowymi. Intuicyjny charakter panelu zarządzania sprzedażą to kolejny z atutów za jaki użytkownicy cenią sobie Prestashop.

 

Zalety skryptu Prestashop

 

Prestashop to skrypt nie tylko dla wytrawnych programistów, ale również amatorów, początkujących z tworzeniem e-sklepu. Modyfikacje i zarządzanie sklepem internetowym jest bardzo proste i intuicyjne. Dzięki społeczności skupionej wokół Prestashop można uzyskać nie tylko wsparcie w języku angielskim, ale również polskim.

 

To ogromny plus, jakiego brakuje konkurencyjnym skryptom. Wśród zalet wymienić należy również łatwość instalacji. Wystarczy ze strony prestashop.com pobrać jeden z szablonów Smart. Szablony na późniejszym etapie można dowolnie modyfikować dostosowując ich grafikę, układ i funkcje do osobistych preferencji.

 

Idealne narzędzie sprzedaży

 

Prestashop to skuteczne narzędzie w e-biznesie. Nie ogranicza się ono jedynie do sprzedaży na polskim rynku, bowiem opcje wtyczek pozwalają na szybkie i kompetentne tłumaczenia e-sklepu na inne języki. Konwersja jest estetyczna i wartościowa. Ponadto skrypt zawiera opcję Multistore. Oznacza to, iż za pośrednictwem jednego panelu administracji prowadzić można wiele e-sklepów na różnych domenach.

 

Dzięki temu bez trudu można rozszerzyć sprzedaż o sieć sprzedaży hurtowej itp. Podobnie Prestashop pomaga w funkcjonowaniu sprzedaży wielokanałowej. W tym ułatwia sprzedaż poprzez takie kanały jak eBay, Allegro, Facebook czy Ceneo. 

Bardzo wiele opcji w Prestashop to wytwory społeczności, dzięki czemu są darmowe. To kolejny z plusów tego oprogramowania.

 

Dla zaawansowanych sprzedawców

 

Prestashop to rozwiązanie także dla gigantów sprzedaży online. Zapewnia między innymi możliwość instalacji porównywarki produktów oraz zaawansowanych filtrów sprzedaży i wyszukiwarek. W zależności od parametrów produktu oferowanego w e-sklepie można stworzyć rozbudowany filtr o rozmaitej kombinacji opcji wyszukiwań.

 

Bez wątpienia to wyróżnik dla e-sklepu pomagający klientowi znaleźć szybko i przyjemnie dokładnie to co go interesuje. System PrestaShop to również rozbudowana wyszukiwarka produktów w systemie AutoSearch. To nowoczesne rozwiązanie podpowiadające produkty. Administrator ze swojego poziomu może ustawiać parametry według których wyświetlenia te będą bardziej trafne.

 

Wydajność Prestashop

 

W porównaniu z konkurencją Prestashop wydaje się być bardzo wydajnym rozwiązaniem od strony technicznej. Nie wymaga dużej przestrzeni serwera w porównaniu z opcjami jakie gwarantuje. Dodatkowym atutem staje się wersja mobilna RWD Prestashop. Elastyczność e-sklepu pozwala doskonale funkcjonować nie tylko na komputerach użytkowników ale także na tabletach, smartfonach, dowolnych urządzeniach. Z uwagi na popularność Prestahop nie trzeba się obawiać o brak programistów gotowych pomóc rozbudować sklep według potrzeb.

Nie tylko zalety

Tak jak każde oprogramowanie również w Prestashop doszukać można się wad. Jedną z nich jest ciągła aktualizacja i poprawianie błędów. Z jednej strony to dobrze, że programiści nieustannie pracują nad ulepszaniem Prestashop, jednak aktualizacje dwa razy w miesiącu mogą być uciążliwe. Sporym minusem jest brak automatyzacji wdrożenia poprawek.

 

Kolejną wadą Prestashop są odpłatne funkcjonalności, które konkurencja zapewnia bezpłatnie. Innym mankamentem jest pewien poziom rozwoju, po którego osiągnięciu programista nie ma dalszych opcji rozwoju e-sklepu. Dotyczy to jednak bardzo dużych sklepów o wysokich wymaganiach jakości, bezpieczeństwa sprzedaży.