« Powrót
Czym jest Google Analytics? 08 lipca 2020 13:06

Google Analytics to bardzo pomocne narzędzie, dzięki któremu można śledzić ruch na stronie www, analizować statystyki i zachowania użytkowników. Dzięki danym z Google Analitycs można efektywniej zarządzać witryną, wprowadzać zmiany poprawiające widoczność witryny, jej popularność.

 

Darmowe narzędzie

 

Istotną cechą Google Analitycs jest bezpłatny charakter. Zupełnie za darmo pozyskiwać można ogromną dawkę wiedzy, między innymi dotyczącej tzw. AdWords. By jednak móc skorzystać z możliwości jakie daje to narzędzie należy zainstalować odpowiednią wtyczkę. To sposób nie jedyny ale najprostszy.

 

Dzięki wtyczce śledzone zostaną słowa kluczowe jakie zamieścimy w treści strony www. Na podstawie danych z Google Analitycs będzie można ocenić efektywność słów i ich adekwatność do potrzeb.

 

Wielość możliwości

 

Google Analitycs to sposób na obniżenie kosztów pozycjonowania przy zwiększeniu efektywności działań SEO i SEM. 

Narzędzie posiada podział z uwagi na rodzaj tworzonych raportów. Miedzy innymi możemy przeglądać raporty dotyczące ilości użytkowników odwiedzających witrynę, także w czasie rzeczywistym. 

 

Z raportów tych dowiemy się o lokalizacji z jakich pochodzi ruch na stronie, jak też które treści są czytane, jaki jest czas przebywania poszczególnych użytkowników na stronie. Prócz śledzenia raportów ruchu dostępne są także raporty z segmentu odbiorcy. Raporty uwzględniają podziały na nowych użytkowników, powracających, rejestrowanych i nierejestrowanych.

 

W tym miejscu znajdziemy też informacje o danych geolokalizacyjnych, dotyczących płci, wieku użytkowników, języka itp. Ma to znaczenie dla oceny grupy docelowej witryny czy reklam kierunkowych, dedykowanych. Zaletą Google Analystic jest dostęp do danych wraz z informacjami powiązanymi.

 

Zachowania na stronie

 

Trzecim ważnym segmentem raportów Google Analistycs jest zachowanie. To raporty prezentujące aktywności na stronie użytkowników. To swego rodzaju ścieżka przeglądania witryny wraz z wskazaniem czasu pobytu na poszczególnych podstronach.

 

Kolejny segment Konwersje podaje dane klikalności w interaktywne elementy np. reklamy. Dzięki tym danym można obliczyć dochody, jakie generuje nasza witryna, jak tez je prognozować. Dzięki statystykom z tego narzędzia możliwe jest opracowanie różnych modeli promocji witryny.